Produktnyheder

Sådan påvirker online casino markedsførings strategierne spillernes adfærd: Analyse af marketing teknikker

Der er ingen tvivl om at der er rift om kunderne i casino branchen. Derfor investerer casinoerne også enorme summer, for at sikre sig deres del af spillerne. Der er selvfølgelig et hav af forskellige teknikker de forskellige casinoer bruger til at få nye spillere i folden, men nogle af de mest brugte er de tre vi kommer med i denne artikel.

Bonusser
Bonusser – både i form af velkomstbonusser, men også når det kommer til høje og lukrative loyalitetsbonusser som dem man eksempelvis finder hos https://mrbet-casino.dk/, er én af de mest væsentlige måder casinoer kan skaffe nye spillere på – og beholde de eksisterende.

Velkomstbonusser har kun ét formål, og det er selvfølgelig at få nye spillere i folden. De vil typisk være bygget op omkring en såkaldt matchbonus, hvor du får en procentdel af din indbetaling retur som en bonus. På denne måde belønner man spillere for at tilmelde sig casinoet.

Dette er imidlertid ikke nødvendigvis nok til at kunne holde på spillerne, og derfor ser vi i højere grad at casinoer – i hvert fald de casinoer der holder af deres spillere – benytter loyalitetsprogrammer og løbende bonusser, hvor spillerne optjener en form for anciennitet. Dette kan være via trinvise loyalitetsprogrammer der udløser forskellige fordele, i takt med at man bevæger sig op af “ranglisten”, eller løbende bonusser i form af cashbacks, eller bonusser på ekstra indbetalinger.

Affiliates og ambassadører
Når casinoer gerne vil ud med deres budskab, er det ofte meget effektivt for dem at lade andre fortælle det, frem for at de selv skal fortælle hvor gode de er. Derfor er det meget udbredt i online casino branchen, at der bliver brugt såkaldte affiliates eller ambassadører.

Dette kan eksempelvis være kendte personer der lægger ansigt til en reklame, men også anmeldelser eller andre kommentarer om casinoet. Affiliate marketing giver et ekstra element af tryghed hos spillerne, da casinoets ambassadører sandsynligvis ikke vil anbefale et casino der ikke er deres tid værd.

Der er et hav af forskellige sider på nettet, der anbefaler casinoer og andre platforme, som hver dag undersøger hele markedet, for at finde frem til de bedste casinoer i branchen. Hvis et casino kan få en god anmeldelse på sådan en side, så kan de forvente at få en større tilstrømning af spillere.

Det kræver dog at casinoet reelt set har noget at byde på, for at de lige netop får en god anmeldelse – og derfor er dette også én af de måder man som spiller kan undersøge markedet, inden man beslutter sig for hvilket casino man vil spille på.

TV reklamer og branding
Branding er uhyre vigtigt – specielt i en tid hvor der er flere casinoer end der nogensinde har været før. Derfor bruger casinoer også mange kræfter på at skabe et brand omkring dem, og sørge for at promovere dette brand via f.eks. reklamer på sociale medier, i TV og lignende.

Dette er én af de dyreste måder at markedsføre sig på – specielt når man tager i betragtning, at det ikke nødvendigvis resulterer i flere spillere her og nu. I stedet er det mere med til at opbygge casinoets genkendelighed, så flere spillere bliver trygge ved casinoet i fremtiden.

En effektiv branding medfører skrappe krav i forhold til hvad man må sige i sine reklamer, men også i forhold til at have en visuel identitet folk kan identificere sig med – og huske.