Få sat struktur på din træning med et whiteboard

Langt de fleste træner i løbet af ugen. Nogle går en tur, andre løber. Nogle spiller fodbold eller cykler. Der findes mange forskellige former for træning, men det, der er fælles for alle former for træning, er, at det er vigtigt at organisere sin træning. 

I en travl hverdag kan træning let blive en af de ting, som bliver nedprioriteret. En af de ting, der kan hjælpe dig til at gøre din træning nemmere, er at strukturere den. Her kan et whiteboard være en rigtig god hjælp til at organisere din træning.

Find det whiteboard, der passer til dig
Whiteboard er en tavle, som du kan skrive på med en bestemt tusch. Du kan let viske det ud igen eller lave rettelser, og det betyder, at du kan bruge den igen og igen. 

Der findes flere forskellige former for whiteboards, som du kan bruge til at strukturere og organisere din træning. Whiteboards til væg er en pladsbesparende løsning, og du kan let lave rettelser i din træning. 

En anden løsning er whiteboard på hjul. De fylder mere end de væghængte. Til gengæld giver det en særlig effekt, at whiteboardet kan flyttes rundt. Du kan også vælge at investere i en glastavle, som også kan være en god ven, når du skal strukturere din træning. 

Tilpas planen, så den passer til dig
En af fordelene ved et whiteboard er, at det er let hele tiden at redigere i dit træningsprogram, så det altid passer til dig. Derudover giver whiteboardet dig også masser af plads til at være kreativ og sætte dit helt eget præg på træningen. Det kan virke mere motiverende, end hvis du bare har udfyldt et skema. 

Du kan bruge et whiteboard til alle sportsgrene. Lige meget hvilken sportsgren du dyrker, kan et whiteboard hjælpe dig med at holde styr på dine øvelser, dine mål og din daglige træning. Om du træner i fitnesscenter, cykler, løber, spiller fodbold eller noget helt andet, så er en tavle en smart måde at visualisere din træning og dine resultater på. 

Træn sammen med andre 
Mange af os vælger at træne sammen med venner eller bekendte. At træne sammen med andre giver et socialt aspekt og gør træningen sjov og underholdende. En tavle kan også være et godt redskab til at hjælpe jer med at visualisere jeres træningsplaner, mål eller delmål. Så har I altid jeres plan lige ved hånden. I kan begge se den, og I kan løbende lave rettelser.

Motion og træning er også vigtig for vores generelle sundhed. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man er aktiv minimum 150 minutter om ugen eller 75 minutter ved høj intensitetstræning. 

For nogle kan det være uoverskueligt at få træning til at passe ind i en travl hverdag, eller det kan være svært at organisere træningen. Også her kan et whiteboard hjælpe dig. Du kan eksempelvis lave en plan over den træning, du vil lave i løbet af ugen, eller du kan få en professionel til at udarbejde en plan, som du kan skrive på tavlen.