Produktnyheder

Fjällräven træder ind i cykelverdenen med ny kollektion

I en tid, hvor grænserne mellem by og natur stadig bliver mere flydende, og hvor cyklen i stigende grad bliver en livsstil frem for blot transport, lancerer outdoorspecialisten Fjällräven kollektion Hoja – et resultat af årtiers erfaring med slidstærkt og funktionelt trekkingudstyr kombineret med en mangeårig kærlighed til cykling og eventyr.

Det svenske ord hoja betyder “at cykle for sjov” og indfanger Fjällrävens tilgang til cykling: en aktivitet, der handler om fællesskab, nærvær og naturoplevelser. Som alternativ til konkurrencepræget landevejscykling og ekstrem mountainbiking afspejler kollektionen Fjällrävens filosofi omkring at tilbringe tid i naturen med ro og nysgerrig.

“Hoja er en langsigtet satsning og en naturlig forlængelse af vores tilgang til friluftsliv. Vi bygger videre på vores erfaring med funktionelt og holdbart udstyr og kombinerer det med en ny entusiasme for cykling. Resultatet er en kollektion gennemsyret af Fjällräven-DNA – skabt til dem, der vil længere ud i naturen og blive der i længere tid”, fortæller Henrik Andersson, Global Creative Director hos Fjällräven.

Fjällräven har i årtier arbejdet ud fra en grundværdi om at skabe funktionelt og holdbart udstyr, der kan holde i generationer. Den filosofi gælder også for Hoja, hvor ambitionen har været at udvikle den mest alsidige kollektion af cykeludstyr – skabt til både hverdagens behov og weekends eventyr.