Mads Landbo vandt også anden etape i Fredsløbet
Som på første etape, vandt Mads Landsbo fra det danske U23-landshold og anden etape i U23 løbet Fredsløbet.
“Det var endnu en meget imponerende dag af det danske U23 landshold. Vi kontrollerede etapen – men ved at køre et offensivt cykelløb, så vi hele tiden var med. Når der skulle kontrolleres og føres i feltet, så havde vi nogle meget committed holdkammerater til Mads Landbo, som trak i arbejdstøjet. Vi kom ind til en svær finale, hvor vi skulle op ad en stigning – en fire kilometers stigning på 6%, som sluttede to kilometer fra mål. Og der var der stor splittelse i feltet. Men Otto Jølving bevarede overblikket og havde hele tiden et øje på Mads Landbo, og får ham med på hjul. Og med 800 meter til mål startede Otto en lang spurt i gruppen – med Mads på hjul – og lancerede ham. Så åbnede Mads en tidlig spurt og vandt rimelig overlegent. Så endnu en fantastisk dag i Tjekkiet og for vores U23-drenge”., forklarede landstæner Michael Mørkøv efter etapen.
Landsbo fører naturligvis løbet samlet.
Foto: Danmarks Cykle Union.
Resultater i nedenstående.
Artiklen fortsætter efter videoen
Results powered by FirstCycling.com
